OPINIÓ, Reportatges

Darrera de la pell d’animals


People for the Ethical Treatment of Animals (PETA) és una de les organitzacions més grans que defensen els drets dels animals i, a la qual els dona suport més de 5 milions de membres i simpatitzants.

PETA es dirigeix principalment en les quatre àrees en què hi ha un major nombre d’animals que pateixen més intensament els maltractaments per part de la raça humana: en les granges industrials, en el comerç de la roba, en els laboratoris i en la indústria de l’entreteniment. També es focalitzen en altres casos com en les matances cruels de ratolins, rates, ocells i altres “plagues”.  Així mateix, contra la brutalitat cap als animals domèstics.

PETA treballa i intenta aconseguir els seus objectius, mitjançant la propagació d’informació al públic (campanyes publicitàries), les investigacions sobre la inhumanitat, investigacions científiques, el rescat d’animals, l’impuls de legislacions, esdeveniments especials i la implicació de celebritats.

Darrere la pell d’animals és una campanya difosa el 2016 per l’associació PETA, com a objectiu de reivindicar milions de morts i abusos d’animals produïdes cada any en mans de les indústries en la fabricació d’accessoris i peces de roba com: cinturons, abrics, botes, guants,etc. L’explotació d’aquestes manufactures ha provocat l’extinció de diferents espècies que són rendibles en aquesta fabricació: cocodrils, serps, llops…

A més, mai ha estat un secret la brutalitat en el procés de producció d’aquestes peces que es sobrepassen els límits de serenitat. En aquestes fàbriques els animals són cruelment maltractats a cops de pals, electrocutats o escanyats. Així mateix, en la fase descarnar es troben totalment conscients.

Tant el mode d’elaboració, com els recursos que s’usen i la finalitat d’aquest procés, l’explotació dels animals és un tema polèmic en què s’ha dubtat de l’existència de la humanitat. I per això, s’ha conservat un moviment reivindicatiu entre diferents organitzacions en contra d’aquesta ferocitat, i una d’elles és PETA, que fa dos anys va llençar una campanya per conscienciar a la societat d’aquesta pràctica. L’associació va sorprendre clients d’una botiga d’articles de pell a Bangkok, Tailàndia, i on van col·locar, dins dels diferents accessoris de la botiga com els abrics o bosses, sang i vísceres artificials donant a entendre que tot i ser-hi en un aparador, amb una marca cosida en gran, segueix essent un animal. I conscienciar els consumidors sobre el dany i patiment que provoquen l’elaboració d’aquests productes a la fauna del planeta.

Aquest és un tema interessant i necessari perquè es tingui present en quin món vivim i ser conscients de les desgràcies que es desenvolupen per seguir “una moda”. Per això aquest reportatge gira entorn d’aquesta campanya, ja que il·lustra a la perfecció què són realment tots aquests accessoris. 

És necessària la màxima difusió de maltractament de l’animal en qualsevol indústria, per demostrar la crueltat de la raça humana envers els animals.

VIDEO: https://www.youtube.com/watch?v=RQ3V6Sx60tc

Comentaris tancats.