TALENTS OCULTS

Joves emprenedors a l’1.2

Aquesta setmana, els alumnes de l’1.2 han iniciat la seva venda de productes del projecte de creació de miniempreses. Des de l’assignatura d’Economia de l’Empresa, es va plantejar a principi de curs la idea de participar en aquest projecte juntament amb Junior Achievement.

Junior Achievement és una fundació que es dedica a organitzar experiències amb caràcter emprenedor que ajudin als estudiants des de la primària fins a la universitat. La seva missió és desenvolupar en els alumnes aptituds emprenedores, iniciació al món laboral i educació financera. Busquen trobar coneixement, actitud i competències.

Els alumnes ens expliquen la seva experiènica: “vam començar el projecte fent grups de 5 i la Marta (la professora) ens va donar un full on havíem de fer una pluja d’idees, encara que fossin productes inviables. Aquí van sorgir idees força diferents i algunes impossibles amb els nostres mitjans. A partir d’aquest moment, vam haver d’escollir la nostra idea de manera més formal, definir la nostra idea de producte. Hi havia idees molt diverses, des de còmodes bosses personalitzables fins a unes polseres amb el teu grup sanguini”.

Un dels projectes consisteix a crear uns protectors pels carregadors, ja que normalment es trenquen pels extrems. El nom de la marca d’aquest grup és Charger Art.

Un altre dels productes que va destacar més, va ser un grup que va fer uns cacaus per als llavis amb productes naturals i de tres sabors diferents: maduixa, vainilla i el clàssic cacau neutre.

Però sens dubte la miniempresa que més va destacar va ser la que va proporcionar gomes de cabell, The Feminist Scrunchie. Aquesta miniempresa va dedicar els beneficis a una fundació per a dones maltractades. Aquest grup, a més a més, va ser l’únic escollit pel concurs que organitza Junior Achievement a partir de les miniempreses amb les que fa aquest projecte. Ells estan molt contents amb aquest reconeixement i com a escola reconeixem el treball d’aquesta miniempresa.

Durant aquest projecte, els alumnes han pogut experimentar com és treballar en grup i les dificultats de prendre decisions i de crear un producte. Han hagut de pensar en tot el procés, des del producte fins a crear la publicitat, pensar en quina xarxa social seria millor per l’empresa, buscar finançament, escollir a cada membre del grup com a responsable de tasca i, també, fer la producció d’aquest producte. A petita escala, el que ha de fer una empresa per desenvolupar els seus productes i serveis. Al final del projecte asseguren que “Tots sabem que en molts moments ha sigut difícil perquè no tot sempre sortia a la primera i, a vegades, havies de canviar d’idea i tornar a reencaminar-te per encaminar l’empresa” i, finalment, després de tota la feina afirmen que per a ells “ha sigut una experiència molt enriquidora”.


Comentaris tancats.