ACTUALITAT, Cròniques, ESCOLA

Roma en 4 dies

El passat 18 de març els alumnes de segon de batxillerat vam marxar quatre dies a Itàlia, concretament a Pompeia i a Roma, com a viatge de fi d’etapa.

DIA 1: Ens vam trobar a les 5:30 del matí a l’aeroport per començar el viatge. Un cop aterrats a Nàpols, vam agafar dos autocars i vam començar a pujar cap al Vesuvi. Seguidament vam arribar al cràter, on vam parar a fer-nos fotografies, tant del volcà com de les vistes cap a Nàpols i les ciutats properes. El dinar va ser simple, mentre esperàvem per entrar a veure les restes de la ciutat de Pompeia. La ruta, la vam fer amb una guia i un cop acabada, vam agafar un altre cop l’autocar i rumb Roma, abans, però, una parada per a sopar. Vam arribar a destí cap a les 23:30 que vam pujar a les habitacions de l’hotel i després vam anar a veure Roma de nit.

DIA 2: Comencem el dia on el vam acabar, al Castell de Sant’Angelo, però no el vam visitar. Vam anar al Partenó, i allà sí que vam poder accedir-hi, i en el recorregut vam passar per la Plaça Navona, on també ens vam fer una foto de grup. Un cop acabada la visita del Partenó, ens vam dirigir cap a la famosa Fontana di Trevi, on allà cadascú va tirar la seva moneda. Ja era l’hora de dinar, així que vam anar a la Plaça Venècia i allà ens van deixar temps lliure per dinar. Un cop retrobats tots de nou, vam anar a fer l’última visita del dia, la Plaça Espanya. Després d’això, ens van deixar lliure per la zona de l’hotel fins a l’hora de sopar que ens trobarem per anar tots junts i després, qui volgués, anar a fer un vol de nit.

DIA 3: Va ser el dia que més d’hora ens vam trobar al vestíbul de l’hotel, ja que havíem d’agafar el metro i arribar fins al Colosseo, així que va ser així on vam passar el matí de dimecres; una visita guiada per dins del Colosseo i el Fòrum romà. Un cop acabat, ens van donar temps lliure per dinar i després anar caminant tranquil·lament fins al barri de Trastevere on vam passar una bona estona de la tarda, fins que ens vam dirigir fins a l’hotel. Durant el recorregut, anàvem veient diferents esglésies i escultures que estaven al nostre pas. Així doncs, com la nit anterior, ens vam trobar tots al vestíbul de l’hotel per anar a sopar.

DIA 4: Finalment, va arribar l’últim dia, així que només ens quedava un monument dels més importants per visitar: el Vaticà. Allà ens van deixar unes dues hores llargues per poder veure’l amb tranquil·litat i sobretot arribar a veure la Cappella Sistina. En acabar, vam dinar i fer les últimes compres, qui volgués, i recollir les maletes de l’hotel i dirigir-nos cap a l’aeroport. Finalment, vam arribar a Barcelona cap a les 23 de la nit.

A continuació deixo un vídeo recopilatori dels llocs on vam anar: